Om varför vi vill ha ett rödare Europa

Igårkväll hade jag ett långt samtal till Paris. Bara ett av många. Men igår konstaterade Paris att hon varit och röstat och att hon röstat på miljöpartiet. Och andra har gått samma väg. Kort och koncist: Bytt sida. Jag ska inte spekulera i varför, men min gallup i närmaste kretsen av säger att vi byter sida. Om vi inte redan är här. Och jag är typ rörd till tårar, för jag delar det här med så många. Tron på något annat. Och stolt. För det finns en kamp och en tro för nått annat. Kryssa, rösta, som fan, att vi ska.

Jag ska inte lägga ord i någons mun. Men vi vill ju ha ny grön teknik. Vi vill stimulera ekonomin. Vi vill att ungdomsarbetslösheten ska ses. Vi vill ha jämlikhet i parlamentet. Kryssa en kvinna. Parlamentet har alltid varit blått. Det påverkar EU, som fan påverkar det EU. Som svensk kan du inte känna igen i den blå gruppen i EU. Vet du vad du röstar på, vet du vilka de sitter tillsammans med, alliansens kandidater? Står du bakom?

Jag vill tipsa om några som har skrivit om varför de röstar S. För du kanske vill veta. Alexandra, under namnet HBT-sossen har skrivit om vikten av fler kvinnor i parlamentet och också om varför hon kryssar Evin Cetin.

Läs fler bloggar om varför vi röstar rött på söndag; Mona for president, Alexandra Völker, Jesper Lindholm, Alliansfritt Sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0