Du vet väl om att du är värdefull // fight for your right

Nu ska jag lämna skollivet och gå hem och äta fil.
Tusentals ifyllda rader i formulär till Sabanci University. Are you married? Do you smoke? If you smoke, consider smoking is forbidden in Campus Arean. Briefly compose reasons why you want to study at SU. Jag ser fram mot turkisk byråkrati.

Om man vill läsa politisk analys kan jag rekommendera Dagens Arena. Devrim Mavi är föräldraledig, hennes vikarie är inte dum, jag tycker mycket om de två ledare jag läst av henne.
Möglig mediabild
It's alliansen, stupid

Alltså. Jag rekommenderar dagens Dagens Arena. Om alliansen och socialvårdstagare, stupid. Hur är det tänkt att det ska funka? Urholkat välfärdsystem och vart ska pengarna komma ifrån. Ska var och en reda sig själv? Får du skylla dig själv om du blir varslad? Bli varslad när livet precis har börjat, men sälj villan du köpte på lån. Du kan ju flytta.
I helgen under uppsatsskrivande var söndagens uppvaknade livsviktigt. Frukost, och jag läser DN's reportage om socialbidragstagare. Detta är vad som sker med människor som halkar utanför systemet. En kvinna med katt inte lämnat sitt hem sedan december. Detta är inte vårat land. Vi vill ha ett system där alla behövs.

Alla behövs.

(Även jag, därför går jag hem nu, så att jag inte går sönder, va.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0