rapport från en vårnatt

Fortfarande sena nätter som är bäst.
Jag har kommit långt i mognadsgrad i mitt liv. städat av skrivbord så att man numera kan sitta i stearinljusens sken och skriva. Redigering av intervju, renskrivning av frågor. Hittills 12 sidor. Ett lite mer städat liv. Man lagar matlådor, etc. Tänker på Hanna Hellqvist och att jag tycker det var klockrent för mitt relativt vilsna liv. Hannas chef sa till Hanna - "Man måste mamma och pappa sig själv när man är vuxen." Ge sig själv den lilla extra omtanken. Klappa sig på axeln och säga, det är sent nu, Du borde sova.
Och jag tänker.
Skriver rent det sista.
Begrundar telefonsamtal.
Överväger fakta.
Känner mig lugn och harmonisk.
Skickar några väl valda mail.

Sen lägger jag mig på spikmattan och drömmer ljuva drömmar om ljuvt liv och önskar att jag får vara med.
Det är maj 2009 och vi har hela livet framför oss.



ps. så här skriver de på valaffischerna i Norberg. "1994 röstade av för eller mot EU. Nu röstar vi för ett rödare Europa."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0