augustibrev

tror att min pappa, mamma och bror har berättat för fler att jag ska åka än vad jag har gjort själv. det känns så overkligt att jag knappt har pratat om det. jag får det inte ur mig. jag kommer hur som helst bli asbra på att prata tyska. jag är också ganska nyfiken på östeuropa, och kan vara intressant att jobba med någoit i den stilen i framtiden. hur som helst så är det trevligt i heidelberg.

 

Otroligt fin gammal stad, tysklands äldsta universitet där jag antagligen ska läsa tyska. Floden neckar delar staden i två. Allt är uppbyggt på flodsluttningen, med ett gammalt slott och gamla brorar. Många kyrkor och små gränder. Massa tattaraffärer och när vi var in bland gränderna hittade man på både det ena och det andra. Jättebilliga skor och annat för kulturnissar. Det är också the place to be enligt goethe.

jag kommer nog att trivas där.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0