Du vill så du kan

idag flyttar det in nya tvåor i forsmark, Nu ska de ha prepvecka och läsa in ma a på en vecka. sen ska de läsa ma b på tre veckor och sen börjar ma c. De ska också driva runt bland datorerna och dessutom plugga in ungefär 260 svenska svåra ord från "abnorm till ödestiger". de nya treorna vet jag inte vad de ska göra. jag vet inte om de har några partytält eller någon grill eller om de kanskwe bara "chillar" lite. Nej jag tror att alla tentar upp ma d. eller va fan vet jag. jag orkar inte bry mig. börjar gör de iaf och jag slutade där den 4 juni och det var så otroligt skön känsla som blandades med en massa gråt. till viss del patetisk, men till största del för man fattar inte. man kan nog inte fatta om man inte gått där heller. vårat barackområde. våra madrasser på gårdarna. våsa soffor och alla de där rummen och alla som bodde där.  nä, sorgligt är det inte. Jag tycker mest att det är konstigt. lite sorgligt kanske för det kommer alltid vara en del av mig att bo på det sättet. Ja, det ligger mig varmare om hjärtat än när jag gick där. tid ger perspektiv och idag skulle jag nog kunna rekomendera skolan. den är bra. man ska bara inte vara så korkad. jag är ganska korkad. Sånt får man leva med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0