for what it's worth

For what it's worht, I love you. And what is worse, I really do.

Så tror jag att det ska vara. Bra caridganslåt. Nina sjunger bra. Jag skirver otroligt taskigt vid "strax före två tiden" en fredagnatt. Det var okej att stiga upp vid sex i morse. Det är så grymt härligt att vara ute så tidigt på morgonen. Frisk, fräsch luft och solen skiner ofta. Det var helt okej. Surtanten på mitt jobb var helt plötsligt skyst, det var en jättepigg och pratig vikarie som pratade om katter, igelkottar och sitt hus hela tiden. Sånt är trevligt tycker jag. Sen pratade vi om EU och valutakurser, det är intressant det med. Står pundet verkligen i 14 ( orkar inte kolla). Men hur som helst, om dollarn då står i sju har ju pundet blivit dubbelt så mycket värt, från att båda legat på runt tio. Det var jättebra att åka till usa och handla grejer. Allt kändes billigt. Så är det inte egentligen. Jobbigt att åka till england också. Jag ska nog åka till östeuropa.

 

Gårdagens fynd., förutom att jag klarade teoriprovet, var ett tyskt lexikon, ett franskt lexikon och "Sushi för nybörjare". (Marian Keynes är skön att läsa. Jag tror jag stavade fel på hela hennes namn men hur som helst skriver hon sköna böcker om tuffa brudar som antingen bor nånstanns i London eller Dublin. De har heta kula jobb och partajar jämt med sina arbetspolers och har massor av problem. Sån ska jag  också bli. Det verkar lagom. Men ingen man som överger mig för grannen precis när jag fött en bäbis så jag får lov att flytta hem till mamma och gå  i joggingbyxor. Det verkar inte bra. Sköna böcker). Jag köpte även en svart, kort kavaj för 100 spänn. Det kostade den inte egentligen men jag köpte den för det. Sen köpte jag mina ankelhöga jeans som nog blir en ny favorit. ( jag har ju haft sönder alla mina andra jeans. Nio trasiga jeans, det är rätt duktigt jobbat det.) Jag köpte också ett par beiga i bredrandig manchester som var grymt sköna. Ska fixa med lite gummiband seå att det blir ungefär som piratbyxor. Sen köpte jag en vit- och rödrandig tröja som hade lång ärm och var skitskön och en blå-och vitrandig tröja som hade kort ärm. Sen köpte jag en rocker t-shirt från lindex barnavdelning. Typ I'm fond of music. Fast bättre. Sen kommer jag inte ihåg vad jag köpte mer det kanske inte ens var nå mer men överlag var jag inte alls sugen på att handla så jag tvingade mig själv att köpa de där grejerna och idag är jag nöjd. Jag hade iofs velat ha underkläder som det stod cherry pop på för de var kula men det funkade inge bra. jag var helt enkelt för seg för det. Men, men, i nästa vecka kommer mitt postorderpaket från HM. Där tror jag att jag beställde mest svarta grejer. Svarta tjocka strumbbyxor, svart tunika (min som jag har nu med lång ärm har gått sönder för jag använder den så mycket. asbra grej.) svart sidenlinne, svart munktröja, svart mössa och kanske inget mer svart. Ett par jeans, en vit sjal och et tpar vita vantar med knappar. Och en brun tröja. Bra färger det där. Bruttotönt. Det är ju alltid kul att få paket, eller hur?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0