ICKE arbetslös

I måndags fick jag ett jobb.

 

Jag fick ett jobb i tyskland, i Heidelberg som au pair. Föräldrarna är musiker och är det är heltid. De har tre barn som inte kan vara ensamma hemma på kvällarna. Johanna som är sex år. Blåa ögon och kort brunt hår. Jakob som är 8 år och har långa ögonfransar och blont hår. Leoni är tio år och har långt brunt hår och kan spela für elise tvåhändigt. De bor i ett stort hus i den äldsta stadsdelen i Heidelberg, Handshueheime. Huset är gult och det växer vindruvor i trädgården. De har fyra kaniner som Johanna och Leoni avgudar.

Jag kommer vara ledig när föräldrarna är hemma. Det tar fem minuter att cykla in till stan. Till altstadt. Där har jag varit förut. första året på forsmark åkte vi till heidelberg med tyskaklassen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0