kom hem till mig

Lars winnerbäck och mikael wiehe har knytit en knut av guld i mitt hjärta. Jag tycker att den här låten är så oförskämt vacker. De måste spela dragspel i den, ja jag tror att det är så. Jag har haft turen att även höra Mikael Wiehe sjunga den här låten, under en av deras sommarspelning. Gävle, närmare bestämt. Igår var jag otroligt ledsen och mitt i allt det där kom jag på att jag hade köt lars winnerbäcks senaste ep, och att den här låten fanns med. jag visste inte att jag tyckte om den så mycket. Stort liv är en glädjekick, men den hoppade jag över varje gång den rullkade upp. Jag ville bara höra "Kom hem till mig" ... så gör vi nått ihop.

 

sommaren misste lite av sin fägring
solen misste lite av sin glans
när de vi hade hoppats på
föll ihop och gick ikras
var den nästan som glädjen inte fanns

och nu säger du att inget har nogon mening
att det enda du vill ha är lugn och ro
men vi kommer aldrig vidare
och vi lutar oss tillbaka
så kom hem till mig så gör vi nåt ihop

ja du säger att vi nått en punkt i livet
när man blir tvingad att förstå
att allt man tog förgivet
och allt man tog förgått
var någonting som man bara fick till lunch

och jag önskar att det fanns någonting att säga
som gav dig tillförsikt och mod
men hoppet föds i handlig
ja de vet jag att du vet
så kom hem till mig så gör vi nåt ihop

 

Hoppets föds av handling, det vet jag att du vet, så kom hem till mig så gör vi nått ihop. Kan man ge upp då? Nej, jag kunde inte det. Men det känns så bittert, kallt och tomt. Men jag vet vad jag ska göra den här hösten, iaf en bit framöver. Jo, kanske. Är läkare alltid ett stressigt yrke? Jag tycker det är så himla svårt om det skulle passa mig eller inte. Just nu så spyr jag på allt med stress och så vidare, men just där känner jag en fallenhet. För det ska väl inte vara så svårt? Som läkare ser jag i viss mån en framtid men som nån civilekonom från handels så gör jag inte det. Vad är det, magkänslan, sunt förnuft eller feghet? Jag är så djävla dålig på att kunna avgöra skillnaden...

 

men det finns en tid då säden måste mogna
ja det finns en tid då gräset måste gro
och när din säd har mognat färdigt
och ditt gräs har blivit grönt

så kom hem till mig så gör vi nåt ihop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0