lie, cheat and steal

cold play i november. ifredags var konserten vi aldrig var på. Den på skansen med anna ternheim, elin sigvardsson och lisa ekdahl. Fatta hur djävla gärna jag skulle vilja ha sett lisa ekdahl och tillsammans med elin och anna också. Fan. Så var det en helg jag jobbade och det fixade sig inte. Fan fan fan. När spelar lisa nästa gång? Hon är en av de med rikitga sångröster. Riktig sångröst.. Går inte att jämföra. Hon kan sjunga ett vanligt ord så det låter som något helt annat, något magiskt. Lisa Ekdahl med Lars Winnerbäck sjunger Kom änglar. Maja, Malin och Linda sjunger Kom änglar på studenten.

 

Den vackraste stunden i livet var den när du kom, och allt var förbjudet.  Och allt som vi gjorde den studen vill jag göra om, för det ekar i hubudet.

 

Där stod vi i trädgårdsrummet i forsmarks herrgård och det var den fjärde juni 2005. Jag hade sovit en timme natten innan. Kvällen före var det studentbal och det var så skönt att allt var över. Två år, två bra år var över, och det är så skönt. Det var kul att gå där. Det var speciellt, och jag måste säga att det gett otroligt mycket. På alla djävla sett och vis.

 

Nu har det hittats ny musik. tack vare kristian, malin och mig. Finns två tips, ska lägga upp de på länkar för de var så bra så att jag måste komma ihåg dem ordentligt själv.

Dels en sida med svenska, relativt okända(kända band. Bla Lasse Lindh, suburban kids with biblical names och lite mer.

Sen en engelsk sida eller nått med massa skönt musik.

 

Sunday morning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0