Long gone before daylight

And if I had one wish fulfilled tonight,
I'd ask for the sun to never arise.
If God lent his voice to me to speak

I'd say: "Go to bed World!"

 

Dagens skiva, eller kanske gårdagens. Ibland så hittar, iaf jag, man skivor man glömt. Jag hade glömt Long gone before daylight med the cardigans. Först fick jag en bränd kopia av min bror, före release datumet vill jag minnas och jag gillade den. / Please sister, help me, come on, do what you should,
Please give me something, I'm not doing so good!I'm gone, done wrong, is there nothing you can say?
Please sister help me, I'm not feeling OK.../ 
Den där textbiten kommer jag speciellt ihåg från en gång när jag väntade på bussen i ettan på gymnasiet. Det var ett bra tag sen mitt dåvarande senaste förhållande (eller hur man ska uttrycka sig) tog slut och jag lyssnade rätt mycket på den skivan. Det kanske var sen februari eller tidig mars, jag vet inte, men jag kände bara att det var okej. Det var okej nu. Och då hade jag ältat det ett bra tag. Ungefär ett halvår. Men jag fortsatte att lyssna på skivan ett bra tag, jag skänte kopior vidare och sen glömde jag väl bort den själv. Det är bra låtar, det är lugna fina låtar, ja det är något speciellt sound. Jag tycker fortfarande om att lyssna på skivan och aksnke är det för att jag atomatiskt verkligen förstår vad hon sjunger. Kanske också förstår mer vad hon sjunger om.

 

Why must I burn
I'm just trying to learn

I stare into the light
To kill some of my pain.
It was all in vain,
'Cause no senses remain.
But an ache in my body
And regret on my mind
But I'll be fine

'Cause I live and I learn,
Yes, I live and I learn,
If you live you will learn
And I live and I learn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0