lördag - höst på vår planet

Vad gör man en dag när man måste gå upp vid sex och allt bara är grått? Jag tror att det är höst. I morse var jag totalt inställd på att jag bara behövde vakna och stänga av alarmet och sen kunde jag somna om. Efter två sekunder förstod jag att jag skulle gå upp också. Och sen skulle jag äta frukost och gå och jobba. Jag skulle börja jobba klockan sju på morgonen en lördag och det regnade ute och det var kallt. Mitt hår var äckligt och fult så jag tog en dusch. Jag hann itid ändå och det var skyst. Det har fortsatt att regna och rönnbören är inte bara framme, de börjar bli orange också. Igår sa en pansis att det fladdrade gula löv utanför fönstret. Hon hade rätt. vad fan är det här augusti. För ett år sedan hade jag slutat jobba och börjat packa. Jag skulle tillbaka till forsmark, för mitt sista år. Vete fasen vad jag tänkte. det skulle bli kul tror jag. Jo, även fast det var en del grejer som inte var jättekul så tyckte jag att det skulle bli kul. Tänkte tenta upp maD och bara ta det lugnt. Vara där en evcka och sen börja skolan. Det var sol, det var första solen på hela sommaren och man kunde bada. Nu är det höst.

 

Visst känns det fint att va vid liv en dag till?
Visst känns det fint nu, Hurricane?
Åh, Hurricane
Nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig
Alla talar om dig, Hurricane, åh Hurricane

 

 

Eller som det stod i dagens dn. Ungefär så här: När han tänkte på hur många människor som levat på den här jorden och att de flesta var döda så slutade han genast att vara deprimerad. Han var i alla fall vid liv.

 

Har någon sett till Hurricane?
Du har betalat din skuld för att klara dig
Och hur i hela världen skulle nån kunna sätta kedjor på en
... Hurricane?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0