Man must dance

Doesn't that sound familiar?


Nåväl, har precis ätit lunch. (har noll koll på mig själv för tillfället) Det tog ungefär två timmar att göra Jesper Blomkvist italienska tomatsås men sen passade det fint med italiensk pasta och parmesanost...

Man fräser lök i olja ( doften av het olja påminde väldigt mycket om hösten-04, jag måste ha stekt många saker då.) Ganska mycket lök. Sen kokar man den i lagom mycket vatten i ungefär en kvart.
Det skall tillsättas en burk krossade tomater, men det ska vara fina krossade tomater. (dvs svenska duger inte utan det ska vara italienska. (svenska går bra) annars kan man ta färska tomater som man poucherar och hackar.) Rör och greja lite och häll på mer vatten. Nu ska det vara mycket vatten för detta skall nu stå och puttra och småkoka i ca 1 timme.
Man ska salta och peppra och när det gått ungefär en timme skall man tillsätta hackad färsk basilika. Detta är receptet på Jesper Blomkvists italienska tomatsås, har jag glömt nått?

Det smakade hur som helst delikat. (mycket parmesanost.)

Kommentarer
Postat av: Henrik B

Perfekt. Jag tänkte göra Jespers tomatsås idag och letade på P3:s hemsida. Men inte hade de den inte. Men så fann jag receptet här. GULD!
nu ska här hem och lagas. Lev väl!

2005-09-07 @ 11:32:05
URL: http://www.henrikbroden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0