måndag - arbetsförmedlingen

Haha, den här dagen den började bra den. Lediga dagen. Sovmorgon, yes! kom upp vid halv tio och tog en dusch, nässelschampoo från änglamark är riktigt bra. Otippat schampoo som man till och med får komplimanger för. Jaja, frukost är bra och läsa tidningen i lugn och fred och sen tänkte jag att jag skulle ta min lilla rundtur som jag bävade för. jag tycker verkligen inte om att söka jobb här i norberg. känner mig så blottad, och speciellt om man blir nekad. Som jag blir HELA tiden på konsum. va fan, de vill verkligen inte ha mig. Nu har jag blivit dissad där för andra gången på några månade roch de är verkligen avvisande. För fan, min mamma har handlat där i 30 år och aldrig, aldrig gått till ica. jag tänker inte söka jobb där igen. Ja ja, jag blev iaf lätt deppressiv av det så jag åkte ner till sjön och la mig och sov en stund, och då bet en myra mig på magen. Så då tänkte jag att det kunde vara läge att svänga förbi arbetsförmedlingen, då deras lunchrast började lida mot sitt slut.

Otroligt positiv upplevelse de. Innan idag visste jag ingen som hade fått hjälp av arbetsförmedlingen. Jag trodde det var torra gamla tanter som sa att man var dålig. Typ. Först väntade man i ett väntrum med torra datorer och hånande brochyrer, och sen var det min tur och jag gick in där och sa hej. Klas var en jättetrevlig, ung kille som sa att jag var en optimal jobbsökare och att de kunde anställa mig där så fick jag hålla föredrag anågende hur man sökte jobb." Lol, klas, du har inte sett om jag får något jobb ännu. visade honom linköpingsjobbet och sa att det här vill jag ha och han blev eld och lågor, tyckte att det var ett jättekul jobb och han bokade in mig på en tid i morgon klockan elva. han ville kolla på en meritförteckning och jag har ju själv tänkt på det där. Den måste bli bra, men nu ska klas hjälpa mig och min brorsa höll en halv lektion i det där för han hade fått vara på en heldag angående hur man sökte jobb. han hade lärt sig ett sätt att ställa upp det på som faktiskt blev bra, ska pröva det. annars tycker jag det är jättesvårt.

så var det tack och hej och jag behövde fixa till mitt liv lite och tog en kaffe på ett cafe där jag sorterade alla de där jobben. det blev fyra högar. en hög med jobb jag vrkligen ville ha, en hög med jobb jag inte ville ha men kan få, en hög med jobb som skulle vara kul men som nog kräver mer utbildning än vad jag har och en hög med övriga jobb. sen käkade jag bullar.

 

Jag hann även med att svänga förbi posten och fråga om det fanns nått där och han var iaf trevlig och tog mitt namn och telefonnummer och sa att jag nog kan få jobba om nån är sjuk. sen var det skolan, elevassistent var mitt mål, men rektorn var inte där och jag fick prata med svetlana. hon sa att jag var sent ute men hon höäll själv i vikarier när nån var sjuk. det fanns runt tjugo olika skolir och förskolor och dagis som man kunde vara på och jag kryssade i alla. "Helst att undervisa i ämnen" blev idrott och syslöjd, svenska och samhällskunskap. Glömde skriva matte. Över nivån att lära snorungar multiplikation och divison är jag iaf. Det får lösa sig. det roliga var glädjefnattet hon fick när jag helst ville ha idrott och syslöjd. Det var tydligen jättesvårt att få vikarier till det, så hon blev verkligen glad. jag blev glad, för det betyder att jag nog kan få jobba.

 

Nu står läget så här: Aktuell som vikarie inom äldreomsorgen, skolan och posten. Dvs, jag ska nog kunna hanka mig runt iaf!

Har skickat in tre ansökningar på jobb, har en fjärde på g och ska träffa klas imorgon. klas ska få hjälpa mig att kipoera hundra papper, svara på frågor om jobb i nottingham och sen svraa på massa fråogr om cv, jobbansökningar, anonnser, metoder och utbildningar. Sannerligen, är det inte bra att det finns en person som klas.

 

klas klas klas klas kaffe klas jobb klas klas klas klas ge mig jobb Klas.

 

jag vill jobba som elevassistent, idrottslärarvikarie, personlig assistent, servitris, kiosförsäljare, skivbutikssäljare, eller i nån klädbutik eller på en restaurang men det spelar ingen roll, ge mig jobb Klas! jag vet att du bara är en mellanhand, men nu kan vi väl fixa det där?

 

 


Kommentarer
Postat av: Jonas Helmersson

Följer din blogg nästan dagligen Maja och det är kul att veta vad adu har för dig i Norberg. Jag skall själv till Arbetsförmedlingen imorrn och skriva in mig på/i Alfa-kassa eller hur det nu var, samt se om det finns några spännande jobb.. haha vi får la se hur det blir med det.. !
Lev väl!

2005-08-02 @ 23:02:53
URL: http://jonas.helmersson.blogg.se
Postat av: jonas igen

Ingen punkt mellan jonas och helmersson ska det vara.. bara så att allt är rätt..

2005-08-02 @ 23:04:01
URL: http://jonashelmersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0