Nej

Man är ju tydligen djävligt public saom bloggare. Skit samma. det är inte mitt syfte. inte egentligen. eller så är det det omedvetet. det bryr jag mig inte heller så vidare värst om. Jag blir ganska förvånad när folk säger att de har läst här. men tjena.

Saras kommentar till förra inlägget rörde upp en hel del känslor för mig. Sista året på forsmark, vilket är den tid hon vet nånting om mig. Vad vet jag själv då? Ja, tillräckligt. Det är en grym känsla att fatta. Och då menar jag verkligen förstå. Hur. Saker. Och. Ting. Ligger. Till. Och. Vad. Som. Är. Viktigt.

Jag har en gång läst eller hört eller något i den stilen (det var nog i nån veckotidning) ett svar till någon som inte mådde nå vidare. Man måste rensa i sitt liv. Man ska samla på sådant som ger en positiv energi. Det är kul. Det som är svårare är att rensa bort sådant som ger en negativ energi. Vad är negativ energi då? Kan du erkänna det för dig själv? Men rent ut sagt är det ju det som får dig att må mer dåligt än bra. Du kanske inte vågar tro på att man kan få ha saker som bara får en att må bra. Nej, det är inte lätt att tro, speciellt inte om man väl sitter där och baddar sina sår med salt. Man får ju vad man förtjänar sägs det. Vem har rätt att straffa dig? Ingen är syndig på ett sådant sätt att man inte har rätt till faktiskt "bara bra grejer". Livet är en dans på rosor men det är en dans med svåra steg. Jaha. Va fan, vem hamnar inte diket. Det betyder inte att du måste bo där resten av dit liv.

Hur tar man bort människor som ger en negativ energi. Tänk om det är din man som du varit gift med i 25 år. Det är ett stort steg. Varför mår jag bättre nu när jag är singel? Alla passar inte, alla är inte lika.

Någonstanns så blir det nog. Enough. Det hoppas jag. Ta aldrig skit sägs det också.

Jag ska lära mig att skilja på skit och kritik och sen ska väl jag också bli vuxen en dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0