ska vi plocka körsbär i min trädgård

Snart pallar jag inte mer för idag. Bakat två tårtor, dubbel sats chokladbollar och dubbel stats kolakakor. Det får duga. Barnen på min solskola som är 18 stycken ska få fika imorgon när det är sista dagen. Det brukar vara kul att ha solskola, men det tär lite extra när det kan bli regn när som helst och barne är jätteolika gamla och jätteolika bra och planeringen brister rejält. Men det har gått bra.

 

Det finns inga ormar i liftspåret vid slalombacken, det står ju på den där skylten! (Åk ej sicksakåkning.)

/Felicia 8 år

 

Idag när jag var på mammas jobb innan solskolan så satt jag och sparkade med benen och mamma sa åt mig att sitta still men jag kunde inte för jag hade så mycket spring i benen.

/Frida 8 år

 

Igår när jag kom hem från solskolan så sprang jag för jag har alltid så mycket spring i benen när jag kommer hem från solskolan.

/Sofia 8 år

 

Då är det kul. Då blir jag glad. Och också när någon som först inte ville bli blöt säger "Gud vad kul att springa i den här mossen." Jag har dessutom fått alla barnen att tro att det är jättekul att spela fotboll och springa stafetter i mosse, som vi ska göra i morgon. (Som en sa, Jag tycker inte om att bli blöt om fötterna, men i morgon blir det kul!)  Även fast man blir jätteblöt. Även fast man blir jättesmutsig. Men sen får man bada med kläderna på och sen ska vi äta tårta. Ja, jag tror att det blir bra. Även fast de är 18 stycken och även fast jag inte har planerat något speciellt alls. Men en orienteringbana somn slutar i mossen har vi och en boll med. Och tårtor och kakor och chokladbollar.

Be greatful, my dears. 


Kommentarer
Postat av: Sophia

Guuud. I löv children. Mitt liv är stress och ont i magen. Ska ta tag i allt någon dag. Rina dig bland annat. Puss.

2005-08-12 @ 22:36:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0