Sounds like splendid music

Just nu känner jag att jag måste lyssna på new slang, som jag förövrigt glömde på listan över bra låtar. Men där glömde jag ju massor av låtar som väl får gå in under "massa andra låtar med massor av andra artister".

Om man tittar på garden State så får man höra new slang. Det är när killen ska till läkaren för att snacka om sitt tillstånd och det sitter en tjej i väntrummet. Hon har en hund och en ipod eller nått. Hunden börjar lufsa runt och ger sig på honom. Hon kommer fram och pratar och tränger sig på. Helt plötsligt så sitter de där och lyssnar på hennes musik och det är new slang som genomljudar situationen. Så säger hon att den här låten kommer flrändra ditt liv, inget kommer någonsin bli detsamma igen. Sure säger han och går. Sen ses de igen. och igen. och igen. Och sen är det för hennes skull som han går av planet som precis ska lyfta. ja det är en bra låt.

 

Hurricane Gilbert. Senast jag såg håkan spela den låten hade gilbert brytit sig fot. De rullade in honom i rullstol med gitarren i handen. Jag trodde han var sjuk, aj, han såg så plågad ut. Sen berättade håkan att han hade brutit foten när de festade efter spelningen i hultsfred,( som btw var magiskt bra. låg långt, långt uppe i sluttningen framför hawai och lodade.) Gilbert skulle hur som helst hoppa upp i luften och landade på sin fot och bröt den. Därför satt han i rullstol och såg plågade ut på Peace and love. Men tamefan, i sista låtarna stod han upp och spelade ändå. Den låten är bra, ja Kristian, den låten är bra. Skicka mig den låten från donnie darko sen. Everithings gonna be alright, krull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0