stackars

Några tips om du känner dig ensam:

  • Skaffa en hund som du kan prata med när du är ensam hemma, till exempel. Börja alltid med att säga "nu ska vi gå ut", så kommer den lyssna hur uppmärksamt som helst. Exemplariskt ifall du vill testa att förklara, demonstrera något. Otroligt trogen kompis.
  • Låt alltid musiken stå på. Det är hemtrevligt.
  • Låt förresten alltid nån lampa vara tänd också. Om lampan är tänd i köket när du nyvaket går dit känns det som nån annan redan har ätit frukost och ni ses sen.
  • Knyt dubbelknut på skorna. Då minskar risken att du snubblar på skosnörerna. Det finns ju ingen som tröstar dig. Du kommer också slippa knyta om skorna. Om nån annan hade varit där kunde han gjort det åt dig när du var trött och ledsen.
  • Skaffa en helt egen hobby. Om nån anna gillar samma sak som du kanske ni kan gilla varandra.

I övrigt gillar jag listor. Allt blir fint och lätt när det blir i listform. Då kan jag göra vad som helst och då blir allt lagom i mitt huvud. Och sen så läste jag på alla tiders forsmarkare vad mina gamla clasmates skulle göra i höst. det har jag gjort förut men jag tänkte om nån hade lagt till nått nytt. Det hade de inte. Jag tänkte skriva nått själv men så var mitt medlemskonto inaktiverat eller nått. Man skulle kontakta admin men ja hitta honom ej!

Så. Omar ska fortfarande ha 20,0 när han går ut och han ska bli psykolog och fortsätta vara "vegan". Bjering har kanske kommit på nått nytt men senaste inlägget var nog om jobb och kock i lumpen. Efter planer på stockholm och basår på chalmers. Björn och kanske några fler lumpar. Tofsen läser mikroelektronik i kista där det nog inte var svårt att komma in pga att det var en ny utbildning. Bulf ska köra sin bartenderutbildning och bo med jesper och pontus i gbg. Olof och wigert ska plugga i uppsala och bo i en trea tillsammans med "lars" som ska läsa system i teknik och samhälle. (samma som min bror som ska till vancouver går.) Mikaela ska till stockholm och säger att hon ska läsa biologi. Jonas ska inte göra lumpen men däremot jobba och resa en bit. Sen ska han plugga kanske i götrborg eller lund. Senare får man veta att han och bulf och beaf ska bli sambos i lund där de andra iaf ska bli nån slags brandingenjörer. Nu kommer nog australien emellan. Btw så ska ett helt gäng läsa teknisk fysik i uppsala. Tror att det var tio stycken i samma klass. Emma kanske får förlängt på ABB ett halvår. Märta läser väl tandläkare i göteborg och sofie jobbar färdigt på 2komma0 som telefonförsäljare och sen drar hon till spanien i typ ett år. det är ett av de bättre valen jag tycker mina fd skolkamrater gör. Vad vet jag mer? Robin och rapp lumpar också. Malin jobbar som laboratorieassistent. Linda söker jobb i Göteborg.

Några besöker arbetsförmedlingen, andra har varit i alla städer. Man väljer själv vilken ordning man ska ta't i. Svart bmw vill iaf jag ha nånstanns i mitten. Kanske lite före.

 

Nu orkar jag inte rabbla mer. Själv ska jag tillbaka till jobbet, ikväll jobbar jag till halv tio tillsammans med en trettiofemårig mamma som är blond och skärpt. Undrar om jag vågar fråga henne om hon jobbar som vårdbiträde för att hon vill eller för att hon måste för att hennes barn ska kunna få mat och glass och nya prylar? I morgon jobbar jag mellan sju och fyra och på måndag är jag arbetslös. Då börjar sommarlovet och sen efter ett tag blir jag väl arbetssökande istället. Mina planer är att få ett jobb som jag kan jobba på. Ev, bara ströjobba lite på de ställen där jag står som uppställd vikarie och parallellt med det ta mig lite tid. Jag vill ha pengar till att resa och plugga. Jag vill ha tid till att tänka över "val av utbildning" och jag vill bli djävligt stabil. 

 

Have a nice day.

 

/Stackars han som hamna först i kön och blev så nöjd med sin lön att han glömde sitt jobb./

/Stackars han som släpar på ett höghus. Vsad är det som ingen ska få se som ingen redan sett och vart ska det där huset?/ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0