Tisdag - Förmiddagsklas och eftermiddagsjobb

Haha. Nu skriver jag om mitt Cv och är uppe i verision 0.2. Fått en riktigt grym handledare i Klas killen på arbetsförmedlingen, helt enkelt killen med kollen på jobben.

Han säger ju lite kul saker men jag är inte så bra att finta tillbaka, och gud vad han babblar. klas är kanske runt en 27 och har mörkt hår och massa skäggstubb, han har även studerat i Australien och han hade en fyra i engelska. Hans familj hade en stuga i sälen så han åkte mycket där när han var liten. jag sa att det var dåliga backar, men att det kanske berodde på att jag nog bara varit i Lindvallen. Han sa att alla backar var som lutande fotbollsplaner. Klas gillar Lars Winnerbäck och tycker att jag har snygga skor. ( bruna converse, ja de är snygga.) Klas babblar helt enkelt en hel massa och han har bokat in mig på en ny tid imorgon klockan ett. Då ska han hitta jobb åt mig i Alperna och Nottingham. Fast Klas säger att det är bäst att säsonga i alperna, han går kanske med på åre, men tycker att jobb inom äldreomsorgen är osexigt (huuh, jag vill inte veta vad klas tycker). Klas tycker att det verkar tråkigt i Nottingham och Klas tror att det enda jag vill är att festa. Klas tyckte att det var bra att jag hade en bild på mitt personliga brev, men själv skulle han aldrig ha en eftersom han ser ut som han gör. (fast klas ser inte helt dålig ut) Sa jag att klas babblar mycket?

 

I morgon ska jag försöka få klas att förstå att jag helst vill ha ett fast, stabilt "vadsomhelst" jobb så jag har råd med en egen lägenhet. Klas tycker att jag ska jobba lite i en bar så jag får erfarenhet så jag kan få jobb i Alperna. "Du kan ju inte få stå i baren på en gång förstås, du kommer nog få börja med att plocka glas.."

 

Jag trivs ju med mitt jobb jag har nu. Det är kul att jobba med pensionärer för de säger så himla roliga saker. Allra roligast är det att sjunga nån kul låt för dom, eller låtsas dansa lite. Då skrattar de massor. (Vi har ganska pigga pensionärer.) Jag är alltid glad när jag jobbar, nästan iaf. "Det här är våran lilla dansös det."

En tant frågade om vi inte skulle dansa idag och jag sa jovisst ska vi det. Det ville hon med, så hon tog sin rullator och börja småskutta runt i vårat kök i små cirklar och sjunga tralalalala, tralalala. Så grymt kul. De andra trodde hon var full.

En annan fick höra Stockholm i mitt hjärta som godnattvisa. Det skulle hon minsann berätta. Jaha, berätta för vem? Jodu, det fanns minsann bekanta.

 

Vet ni. Det är så djävla mycket värt det. Det är så grymt mycket värt det. Ge pansisarna tid, och sjung nån kul låt med dom. Man får dock inte skoja för mycket med dem, för de blir fort trötta och man ska helst inte köra jättefort med dem i rullstol, men sure, de har humor och har varit med om mer än de flesta. Men frågar man inget så får man ingenting veta.

Jag träffade en gubbe som stått mittemot tyskarna nere i södra sverige under andra världskriget. Han och hans polare hade skrikit en massa fula ord till tyskarna och varit rätt nära att bli anfallna. Som tur var, ska vi nog säga, så höll sig tyskarna också till att skrika fula ord tillbaka. Samme man hade blivit förbannad när de vägrade stanna militärtrupptåget där hans fästmö bodde, så han gick upp på tågets tak och skjöt med geväret. jag vet inte hur det gick sen.

 

Okej, okej, i morgon ska jag plugga teori (provet är på nästa fredag), jag och mamma ska ut i skogen och reka ett ställe där jag kanske ska ha orienteringssommarskola nästa vecka och jag ska träffa klas på arbetsförmedlingen.

 

OCH nu ska jag gå upp till mitt rum och läsa harry potter and the prince of thieves. Den är skitläskig på slutet tycker jag och nu kommer jag vara jätterädd i natt. Det ska bli kul det! Asbra bok.

 

Och du. Kommentera mera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0