vi ska bara leva klart

Sista dagen på jobbet idag. Oj oj, vad skönt. Det känns så bra att det har blivit ett avslutat kapitel. Sommarjobb 2005 - over and out. Nästa steg är att ta ner det hela till jorden och gå vidare. Fina ord och inga visor. Imorgon går tiden ut för linköpingsjobbet så jag tänkte ringa nångång i veckan och höra med dem. Men jag kan ju knappast räkna med att få det men ändå. Så grymt jobb.

 

annars så ska jag på anställningsinterju i stockholm i morgon. Körlektion på tisdag. Frisör och "nyinformationsmöte" för arbetslösa på onsdag. Torsdag fyller pappa år och på fredag åker jag väl till forsmark med Emma och Linda. Verkar vara många treor som ska dit, ska bli riktigt kul att se dom (/er) alla. Får väl se. Är väl där lördag/söndag kan jag tänka. Måndagen därefter, det är en annan dag det.

 

På mitt jobb denna helg har jag lärt mig:

  • Växten aloe vera innehåller en sörja som läker sår. Jag fick en idag när jag slutade. Fina är de ocks. Dessutom hjälper de mot brännässlor, självsprickor och brännskador.
  • Fastbrända matrester i kastruller skrubbas bort med sockerbitar. (bäst med sådana som inte är lättlösiga.)
  • Missfärgningar från te och kaffe i muggar får man bort genom att hälla salt i muggen och sen diska med diskborste.
  • Vill du göra rent en kaffetermos så stoppar du bara i lite hushållspapper och häller på ungefär 2 dl vatten. Sen är det bara att skaka en liten stund och och när du sedan håller ut vattnet och tar ut pappret är termosen jätteren.

 

Alla tipsen funkar för jag har fått det visat för mig denna helg. man blir så lärd av att jobba inom vården.

 

Finns det INGEN som kan hjälpa mig?

/Ensam pensionär som vill ha kaffe.

 

 


Kommentarer
Postat av: sara

Hej maja! hur är det. det är sara på forsmark som skriver. Allt väl. Har tänkt mkt på dig i sommar faktiskt, inte för att jag kan säga att jag har saknat dig.. nej inte det men jag har tänkt mkt på dig och dina problem. Fan va hemskt det låter när man säger det. Måste säga att det var trevligt att läsa dina tankar, ibland väldigt skrämmande nära verkligheten, så nära man aldrig vill komma, inte jag iallafall. Jag gillar inte verkligheten. Den är bara sämmre än drömmaran och man blir alltid bessviken. Tycker du är klok... det känns som du sätter ord på kännslor som de är. När du var ledsen den gången jag tröstade dig försökte jag verkligen trösta dig, men det går inte. Man kan inte trösta nån som är på väg nånstans. Eller jag kanske har helt fel vad vet jag. Jag känner iallafall att vi är lite i samma läge. Säkert är det inte så men man vill ju allatid göra sig lika dan som nån annan känna att man har nån som är likadan. Så att man passar in. jag kanske har helt fel här med när det gäller dig, det vet jag ju inte.Själv är jag faktiskt beundrad av dig. Du är stark tycker jag. det är svårt. Hoppas du kommer upp hit så kanske vi ses. VEt inte om jag vågar skicka den här "komentaren" du kasnke tycker jag är jätte fjantig. men sånt får man ta ibland.

Sara

2005-08-14 @ 23:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0