All for a happy end

Medelmåtta. Potta.
Du är inte tillräckligt speciell, skrek han.

(I hennes huvud skrek han att hon inte var tillräckligt speciell.)

Tyst nickade den gråa massan med.

HON sprang och sprang i cirklar och efter allt och alla.

Likt vem som helst som var häftig nog

Efter vem som helst som sprang tillräckligt snabbt

Kopia av alla som hon trodde på.


Jag är inte söt.

Jag är inte lilla gumman.

Jag är inte gullig.

Jag är inte speciell nog.

Nog inte alls.

Söt. Gullig. Speciell, lilla gumman.


Lilla gumman vad gullig du är och vilken söt klänning du har. Speciellt söt var den.

HEJ DÅ kopia.


Vackert vin flyter genom dina ådror

Söta droppar rinner längs din kind

Vad hemsk du ser ut när du gråter, älskling


Nu för tiden varken vågar eller vill jag se mera

Jag har stängt av mina kanaler och tar inte emot flera intryck

Jag skulle ha gjort det för längesen, det var dumt, nu slipper jag ju.

Allt. ALLT. Just ja, jag slipper allt nu.



Dum. Dumdidum.

Elefantpojken trallar för sig själv där han går längs med stigen.

Landet är Indien och han är faktiskt gullig.

Elefantpojke är han för att hans pappa var det.

Kanaler har han hört talas om.

Sinai, den kommer det nog aldrig att sina i.

Men man ska aldrig säga säkert.

Han är speciell nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback