(And I can't explain, but) there's somethings about the way you look tonight

När man är lat och seg och trött, som jag var idag, då ska man göra något åt det. Jag bestämde mig för att stänga av alla negativa signaler och sätta på mig träningskläder ändå. En och en halvtimme blev det i ro, tillsammans med låtarna i mappen ”övrigt”. Bla:
Side by side – Moe
The Rose – Bonnie Taylor
The Rose – Bette Middler
Just idag är jag stark – Kenta

Öppna landskap – Ulf Lundell (ibland är det sveriges bästa låt)

Lucky Day – Frida Snell
Imagine – John Lennon

Lilla hjärtat – kärlekens vampyrer

Soln lyser gul som en Zingo – Pistvakt & Pjäx Pistols


Och, ja, nu har min kropp ställt om sig igen. Den hungrar efter träning. Jag skulle med lätthet slänga på mig ett par joggingskor med hål på tårna nu, svettigt underställ och svart skidmössa. Skogen, skogen, skogen, hej vänta på mig tills imorgon. Jag tar alltid i upp till utsiktstornet, och där får man vila, eller hur. Se ut över den här ”lilla byn” (om man ska ta till bulfies uttryck) som breder ut sig framför mig. Det var skymning och vägarna var igenproppade med bilar. Säkert hemskt för dem men för mig blir det som glittrande band som genomborrar en landsbygd. Kvällen var klar och jag såg ända till Frankrike. Och till Schwarzwald.


Some say that love is like a river.

Kanske är den som min flod som flyter förbi där nere.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback