Bang Bang Bang


 Ensamma minuter bankas in i mitt medvetande
När jag tänker på dem blir de långa
När jag kysser dem blir de njutningsfulla
Kommer det finnas en rätsida gömd
Till för att hittas
Av mig eller om någon annan hinner före
Tiden ger mig ett svar,
oavsett om jag vill ha det eller inte
Ett sådant val man inte gör
Ett val man aldrig väljer
Man bara får det
Man bara får det
 

Varsågod säger livet och ger dig
Valångest över något du aldrig frågade efter, men ändå
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket
Det var nån som gapade över hela stycket och miste chansen
Att se när någon gjorde sig illa på hans väg upp mot de
Andra som man kan se, som har lyckats få hela stycket
Eller ska man säga misslyckats
Ordet är i din mun


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0