Barn av vår tid

Ja, du kanske tycker att det är omdömeslöst, ja rent utav kanske oansvarslöst, men jag har övergett min packning för nån timme nu. Kokade lite knäck som jag ska äta i natt i min ensamhet. Om det blir nån kvar ska jag bjuda lina. Kanske blir det till och med lite kvar till sara. (sara jag kommer vara vrålhungrig. jag vill äta svensk pizza, tror jag.)

Ja just ja, du kanske vill veta vad jag har ätit idag. Jag åt frukost och lunch helt normalt. Havregryn och schupfnudeln alltså. Jag, Jeanie&Jackie hade en trevlig lunch, och nu ikväll har jag ätit ett kokt ägg.

Plus choklad, bondkakor, pepparkaksdeg, mandarin och knäck. Tralalal, jag har så trevligt så. Imorgon ska jag stiga upp halv fem och sen ta en taxi. Jag ska sitta där i köket och titta lite, tänka "hej då", fan vad skönt. Ta det bara lugnt och kanske kan jag äta frukost.

Jag ska inte packa datorn. Det blir bara onödiga 3-4 extrakilon att trixa med. Onödigt. Filmer och musik tar jag med mig tillbaka på dvdbrännskivor. Hey, I'm cool man.

Tralalal, Hej och hå nu är det jul. Ändå upp i backen och mmmmm.
Idag är det den 20 december. Klockan är snart tjugo i tio och jag ska gå och packa.

Se. Jag är inte så oansvarslös jag inte. Jag kommer ta mig ända hem, ända in i kaklet. Taxi, buss, flyg, buss, tåg och sen bil. Jag ska gå med mina egna fötter med. Tillsammans med alla de här kommunikationssätten ska jag ta mig ända hem.


Kommentarer
Postat av: Angelica

welcome home girl! Skönt att vara hemma? Emma skvallrade och sa att du anlänt. Kram kram

2005-12-22 @ 00:09:24
Postat av: Jessica

God jul pa dig!
Hoppas att dagen varit bra...
Ses pa nyar, kram!

2005-12-24 @ 21:24:11
Postat av: Hanna Sundberg

Hej min Söta maja gräddnos! Äntligen är du hemma. Klockan är nu över 12 och jag ska skicka ett julesms till dig då jag tänkte att jag kanske kunde spana in din blogg! Du måste höra av dig och berätta när du styr kosan mot storstan och behöver underhållning :) Saknar dig hoppas du har haft en riktigt skön julafton med familjen! STORA pussar och kramar Hanna

2005-12-25 @ 00:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0