Det är något jag vill påpeka

Tjusningen med att ha ett helt vitt papper att fylla med ord, vad kan man säga om den? Det föll mig just in att den finns. Det är en utmaning att sammanfoga, ta bort, lägga till och ändra. Word, jag gillar dig skarpt.

Words don’t come easy.


Word eller a4, det spelar ingen roll men det jag sitter med nu är word. Internet är paj som vanligt. Och jag, jag förlorar dig. Har precis gjort en utläggning i ett mejl huruvida man ska eller inte ska använda sig av engelska fraser. Varför inte översätta dem och få ett rikare svenskt språk? Det är inte alls så häftigt att skriva svensk/engelska meningar. Men engelska låttexter, på svenska? Jag förlorar dig. The sweetest thing.


Tjusning. Förförelse. Nattskimmer. Skymningsljus. Höstmärker. Rimfrost. Passion. Omtänksamhet. Sommarregn. Tallbarr. Drömskugga. Hänförd. Imponerad. Engagerad. Motiverad. Vilja. Mod. Lev.


Jag vet inte varför, men jag återvänder alltid hit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0