En fundering

Tja, varför ligger det så nära till hands att racka ner på så kallade "modebloggare"? Jag läser dem själv och ja, vad ska man säga.
Jag tror att det är ärligheten som man kan reta sig på. Jag gör det. Öppenheten och ärligheten. Jag har själv ingen lust att blogga så, det känns så sårbart. Det är ju tamefan sårbart också. (dom blir ju sårade.)Jag har funderat över detta ett tag nu och kommit fram till.. Typ inget.
Min reaktion kan ibland vara: "Men va fan.." Jag kan tycka att de har en liten värld, stalkersfasoner efter Lindsay Lohan och hyperhippa Nicole (eh, jag kommer mest ihåg nicole från det där programmet ihop med paris. Det känns ganska långsökt att koppla ihop dem två med de de är idag.. Stilikoner, ehm?) Men va fan. Spegeln som visar ens innersta drömmar, är det en bild på Lindsay eller? De där klänningarna, när ska de bäras? Det vore sjyst med lite verklighet bakom. Så men va fan. Sverige kanske kan bli lite glammigare till slut. Eller så, börja lev.

Jo, jag har visst kommit fram till något. Det är fel att tracka ner på öppenhet och ärlighet. Det är ju intressant. Det är faktiskt det som gör det hela intressant, det som fyller ut ytligheten. Anorexin, överviktsproblemen och pojkvännerna. Jag önskar bara alla en god jul och något vettigare att göra än att kolla på idol. ( ja just ja, idol är slut nu. Anges vann. Titta jag är inte efterbliven fast jag inte kollat på tv på flera månader.)


Kommentarer
Postat av: malin

så bra skrivet. så sant.

2005-12-17 @ 09:50:08
URL: http://mallamall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0