Reflektion

Nej, nu har jag suttit hela söndagen och funderat på vad jag ska göra av min dag, och hittills har jag inte kommit på någonting.
Jag har legat intrasslat i ett duntäcke och lyssnat på "goodbye my lover" av james blunt, länge, jättelänge faktiskt.
Jag åt Lunch. Johanna sa att man knappt såg någonting av mig längre och jag och A hade en trevlig pratstund. M verkade störa sig på mig. Det skiter jag i för jag är ledig idag.
Jag tänkte att jag åtminstone skulle träna idag så jag gick upp för att byta om. Jag läste ett kapitel i harry potter och sen somnade jag, fastän jag sov till tio idag. Jag tänkte att jag behöver nog sova och jag vet att jag vaknade upp och allting var kristallklart;
Att jag tycker att det är knepigt nu och allt allt känns suddigt med vissa personer och min framtid, det ska faktiskt inte förstöra för mig. Nu är nu och det jag vill det ska jag göra. Jag är jätteglad att jag ska åka hem, jag är så glad, så glad, så glad. Problem måste så klart tas itu med men att oroa sig för dem i förväg ger ju dubbeltrubbel.
Kristallklart var det. Sen somnade jag om.

När jag vaknade tänkte jag att jag nog skulle ta och byta om ändå, vad skulle jag annars göra om jag inte skulle träna. Jag satte mig upp med min mp3, som jag lyssnat på hela tiden. Halvsittande försökte jag övertala mig själv att byta om. Det tog 3 am serenades, baby, dry your eye och olycksyster. (För ej insatta personer så lyssnade jag igenom båda marit bergmans album, samt lisa ekdals sensaste album.) Nån timme senare och fortfarande halvsittande stängde jag av hjärnan och stålsatte mig för att byta om. Det gjorde jag och en timme var jag ute och tränade. Det var snö ute och jag frös som fan. Det blev mörkt och jag misstänker att jag trampade i en hundskit. Djävla tyskar. Jag tänker inte bry mig om det.

Sedan dess... har jag duschat. Pratat med mamma och pappa. Sett bilder på vårt kök. Ätit en knäckebrödsmacka. Nånting saknas, jag borde äta ett äpple.

Är denna dag förgäves, bortslösad? Ska vi rösta om saken? Gör som ni vill. Jag vet vad jag tycker.

Kommentarer
Postat av: lars

jag röstar nej sen får du tycka vad du vill! KRAM!!

2005-12-19 @ 01:02:48
Postat av: maja

jag tyckte det var en bra dag.

2005-12-19 @ 12:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0