Lördag - kafferasten

Fy fan vad förbannad jag blir på medelsålders svensson som klagar på saker som de inte ha en aning om. Någons skatt skulle bara gå till skola, vård och omsorg. Nån kunde göra mycket bättre för sin kyrkoskatt. Nån annan tyckte socialdemokraterna ljög när de hävdade att det var svårt med en efterträdare till Göran Persson. Struntprat, de hade ju massor. Kunde de inte ta den där Fridolin till exempel? (han är riksdagsledamot för miljöpartiet.) När jag frågade om hon tyckte det vore bättre med nån av de andra gubbarna, Per Nuder, Bosse Ringholm och compani så sa hon nej, absolut inte. Inga gamlingar. Inte heller dög Ardalan, fd ordförande för ssu, efter att jag berättade om hans avgång och ssu's fiffel. Sen hade vi Mona Sahlin, men USCH, herre gud nej. Men strunprat, de hade ju massor. Fridolin till exempel.

 

Här i norberg skulle minsann inte sossarna fortsätta styra efter nästa val, nu var folk så trötta på det här att det fick vara nog. Det är bara det att i Norberg styr vänsterpartiet som tillsammans med moderaterna har majoritet. (om jag inte tar fel, helt logiskt verkar det inte.)

Sen var skatterna för höga, men fy fan för dem som betalade för sjukvården. En hade hållit på att slå sönder sin tv när någon i något program hade talat om, utan att skämmas, att hon betalade för privat vård.

 

Inga skatter, ingen privat vård. Go for it.

 

Sammanfattningsvis skulle vi kicka hela regeringen för de var så gamla, sätt dit yngre människor som kunde nånting istället.

Där tror jag vi slog spiken i kistan, dagens regeringspolitiker är nog i de flesta fall yngre än personalen på mitt jobb idag.

Jag förstår faktiskt inte hur man har mage att klaga så där, om saker man helt tydligt inte har en aning om.

Men intressant är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0