tisdag -arbetssökande

 


 

 

And that's kind of hot stuff.

 

 


 

 

Verdamt. serverfel? nej nej nej. Men vad har då hänt som är så viktigt, nja, inget speciellt, men anyway. Det är kul att jobba så länge jag slipper jobba med surtanten. Det gjorde jag den här helgen. Jag tror att jag går åt. (Att jag tycker hon är en surtant beror på att förra sommaren talade hon om för mig att sommarvikarier inte borde få jobba kväll, eftersom de var ovana. Som om att det var jag som hade bestämt att jag skulle jobba. Men okej, hon får tycka att jag inte duger.) Duga och duga. jag har fixat en referens, min nuvarande chef och sa att hon hade bara gott att säga om mig. Får se om det hjälper.

 

Har hur som helst letat reda på en riktigt rejäl bunt jobb, sorterat dom och prioriterat dom och nu är det en bra bit fler än 3 jobb. Snarare 26. Söker jag 26 jobb måste jag nästan få nått. Snälla! Jag jobbar vart som helst, och helst där jag kan få tag i bostad och där jag kan ha ett "brafilm"abbonemang för det verkar guld. 169 kronor i månaden och hur många filmer som helst. Och det är inte bara filmer, utan det är serier också. Dvs, nu kan jag kolla sex and the city. hahahaha.

 

Jag har:

-Sagt att jag vill stå kvar som timvikarie till hösten. (de säger att jag antagligen kommer få jobba och att det kommer gå bra och att folk blir sjukskrivna men jag vet inte ja. Det där litar jag inte på.)

-Skickat in ansökan till dm Mode för butiksförsäljare i två olika butiker. LOL. That will turn me into a tant. Men men, får väl se. Den ansökan kom in en dag försent, men jag tyckte det var värt ett försök.

 

Idag ska jag:

-Söka jobb på konsum.

-Ringa den tredje damen för att fråga om hon kan bli min referens, be henne skriva ett intyg om förra årets solskola och fråga om årets solskola.

-ringa och kolla om jobbet i linköping kan vara aktuellt för mig. Det har egentligen högprio så jag borde anstränga mig lite.

 

Camilla sa att jag borde söka jobb i uppsala och bo hos henne. Might happen. Kollade med lasse om hur det blir med hans lägenhet. Tänk om. Men enbart om man kan bo nånstanns. det måste jag säga.

Bjering sa att jag kunde söka jobb på hans telemarketing företag. Telefonförsäljare i örebro. Might not happen. Men allt är väl värt ett försök.

Man får la inte vara kräsen när man ska försörja sig själv. Haha.

 

Körkortet och 2komma0 ligger lite lågt just nu. Vet inte riktigt vad som bör högprioriteras. Får väl bara bli lite mer effektiv på nått kul sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0