11, 18, 19, 150

Jupp. jag är faktiskt jätteglad att Julia bjöd in mig till sitt artonårspartaj ikväll. Idag har annars varit en blandad dag, seg efter en sen natt med mig själv, glad för en endorfinkick väl medveten om att det kan bli kul ikväll, sen en prastund med malin, undrar om  man får ladda upp en bild?  Mamma och pappa hemma från danmark, där det var pumpor över. Nåja, här är halloween över sen i måndags. Känns som att jag säger detta ofta, men jag gillar inte halloween. Det kom till sverige när jag var 14 år (okej, detta är för min del, det kanske har funnits i sverige i 150 år men ja.) och jag har aldrig haft nån speciell relaiton till det. Pumpa är en grönsak och maskerad är kul. Hösten är mysig, och ni som vill passa in Halloween i det där kan göra det men det gör inte jag.

hur som helst så ska jag dra mig till julia, på max-wolf strasse 5. Inte långt härifrån. Lucas och Eva skulle också vara där så jag skulle tom känna några. Ja, lucas verakde trevlig, eva var lite sval men ändå är känslan att det kan bli väldigt roligt ikväll. Det ligger i luften, dallrar och svabbar med lite nervositet. Det är kanske samma sak varje gång det är fest med nästan enbart nya människor och man själv är lite småtaggad.

jag kommer på rak arm två stycken som slutat bra:
När jag och thomas eek fyllde sjutton år och han skulle ha fest hemma hos Christian och vi skulle fira tillsammans. Då kände jag inte många. Det gör jag fortfarande inte. Jag känner inte de som var där men jag vet vad de heter och jag träffade Mattias där. Mattias känner jag fortfarande, kanske. Nåväl, låt vara. Det är snart två år sen vi gjorde slut. He's a good boy.

Kräftskivorna i forsmark. är nog tvungen att ta med alla, dock tänkte jag bara ta med en - den första. Första helgen och alla är nya för varandra men ska tillbringa några år tillsammans på ett internat. Det är partytält, kräftor, äldre treor, nya tvåor. Jag hade roligt på den första. På den andra, när jag var äldre trea med nya tvåor hade jag också roligt. När jag i höstas kom tillbaka som gammal trea hade jag också roligt.

All denna rolighet jag hade på dessa fester tillskriver jag nya bekantskaper, det är nått uppfriskande med det. Det som saknas ikväll är någon som jag känner och kan prata med om jag känner mig ensamhet, det är en bra grej att lägga till i receptet för "gå på fest där du inte känner någn". Nåja, jag tillskriver mig själv lite mer social kompetens, ska kolla i lådorna om jag hittar nån och så ska jag försöka vara trevlig.

Jag medbringar belgisk choklad och Cava (spansk champagne (bra minnen=maja kommer hem från spanien och fyller 19 elfte mars i år))Allt från Lidl, skitbra. Hoppas det smakar bra också.
Som tredje del i min presentidé tänker jag fylla min mp3 spelare med bra musik och erbjuda mig att ladda upp det till hennes dator i brist på cdbrännare. Hallå, vem vill inte ha hundra mp3:or av mig i födelsedagspresent.
Summa summarum är jag riktigt nöjd med denna present, borfde man inte bli glad? Va, va?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0