Är jag den äkta maja?

Jag och barnen är på väg genom stan, försöker krångla oss fram på Haubstrasse och Johanna frågar mig helt plötsligt:
"Är du verkligen den äkta maja?"
"Ja, jag tror det. Tror inte du det?"
"Jag vet inte"
Säger hon och skrattar..
"Okej, men du kan ju fråga mig en fråga för att kontrollera?!"
"Ja!, Vart kommer du ifrån?"
"Sverige"
"Pratar du jättebra svenska?"
"Haha, ja jag pratar jättebra svenska"
"Är du ofta på stan?"
"Njaa, är jag?"
"Ja, det är du ju hela tiden. Brukar du gå på internetcafé?"
"Ja, det brukar jag"
"Ja. Äär du cool?"
"Haha, ja."


Sen var hon försäkrad om att jag var den äkta maja.
Bist du cool.
haha, jag tycker att det var djävligt coolt att en sexåring tycker att jag var cool. Dagens lisa för själen tror jag.
Så, vad för någon att fråga så? Är jag den äkta maja? Jo men visst, men kostar det så smakar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0