Böcker

Har läst ut Idioten nu. Tror jag måste smälta den lite. Slutet kom så plötsligt och oväntat. Men boken har varit bra hela tiden, otroligt läsvärd. Det har bara tagit lite tid, men jag har läst den parallellt med åtta andra böcker. Så nu har jag läst ut min åttonde bok samt påbörjat min nionde och tionde, sen jag kom hit till tyskland alltså. (ja, läsa böcker är ju också intellektuellt.)
”Nästa som rör mig”
”Röda vargen”
”Mias hemlighet”
”I närheten av solen”
”Mio, min mio” (på tyska)
”Fru Marianne”
”Doktor Glas”
 
Nu läser jag ”röda rummet” och ”Tyst! Du är död”. Eböcker och sen en jag fick av Hanna. Hon var också tvungen att lämna kvar ”Dinas bok” som jag faktiskt tänkt att jag ska läsa. Vad jag vet är den skitkonstig men det är lite klassiker över den så.
På min önskelista står:
Madame Bouvary
The diceman
När Lucy Sullivan skulle gifta sig
Harry Potter på tyska
Boken kalle tipsade mig om som jag inte kommer ihåg vad den heter men handlar om nått som jämförts med OC men är en historisk bok.
Kanske Jane Austin (blev så berörd av filmen.. den var bra.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0