Café Extrablatt

Igår spelade de roxette på Café Extrablatt och jag slänge ner mig själv där med en kaffe och en maja i en skinnsoffa. Mycket bra idé tyskarna har där att slänga in lite soffgrupper och dylikt längst in i hörnen på sina caféer. det finns säkert i stora hippa sverige också men jag är inte så hipp jag så jag har aldrig sett det. (fast vi hade soffgrupper i kåren, räknas det?)
Jag lyssnae lite på roxette men sen så tog jag fram min egen lilla låtlista och lyssnade två varv på:

"Utan dina andetag"
"Visslaren"
"På nära håll"


Och artisten är kent och tänkaren, det är jag.

"...Och jag har blivit äldre och saknar glöd, det rår jag inte för..."


Konstigt att just det textraden kom upp precis när jag tänkte på massa saker. Drygt att jag skriver så där när jag inte tänker skriva resten. My privacy you know my dear people. Men jag är väl uppenbar som en öppen bok, så säg? Jag hade iaf en trevlig stund där på café extrablatt. och nu ska jag cykla inte till stan. det ska inte ta lång tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0