Den artonde sången

"Du tittar snett på poesi, men om jag spelar min melodi så går de tankarna förbi."
"Du kan väl sjunga den där som går såhär rarajrara för den är så bra"

Lars Winnerbäck sjunger den 18:e balladen. efter det kommer aerosmith med "I donät wanna miss a thing". det funkar. jag ska på ballett ikväll, det ska bli riktigt häftigt. igårkväll var jag i heilige geist kirche på en gudstjänst för alla helgona. Den kyrkan är så fin, så stor och akustiken är otroligt. Anne och Michael spelade Bach och tyskarna sjöng psalmer och jag satt bara där. Det är så stort, det tar mig så hårt och ordentligt och jag kan slappna av. Jag blir så tagen, det är så bra, det är så rofyllt och jag öppnar mig för mig själv. Det går bra att tänka för tankarna kommer av sig själv. Jag hinner hantera mycket under en sådan konsert. Och ikväll ska jag på Ballet på Teatern. Inte opera, balett, wagner, bash och nån mer känd kompositör. När man ska till teatern måste man ha snygga kläder, dvs högklackat, kavaj och sidenattiraljer och är det riktigt kallt så ska jag nog ta min nya kappa. Det ska bli bra. Jag har lite att deala med.

Det är sant att det är hårt ibland, kärvt ibland, det är djävligt svårt ibland men när det väl blir bra är jag så lycklig jag kan va.




jag ska sjunga mina sånger tills gitarren går i kras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0