die Schule fehlt mir

Ändå konstigt att jag kan sakna skolan. Ordning och reda, kanske ännu mer att jag alltid hade något viktigt att göra. Just det var skönt att slippa och nu är det just det jag saknar. Fick nog ur mig att jag saknade sk intellektuella saker att göra här, och idag frågade M om jag inte skulle kolla upp Folkhogschule och om de hade nått för mig.. Så jag fick anstränga mitt huvud alltså. Detta jobb är så otroligt oansträngande för huvudet så det är inte sant. På sätt och vis är det ju så klart ansträngande men inte på en så hög nivå. Få barn att bli lugna, prata korrekt tyska osv. Klart det är svårt men inte samma sak, inte på samma sätt. Så ja, det var ju skyst av honom men det kändes mer som att det var en grej han sa. Vet heller inte vad jag skulle vilja göra. De tycker väl att jag ska plugga mer tyska så klart, och det vore ju praktiskt men va tusan. Det finns ett ställe på Haubtstrasse där man kan gå för 6 euro i timmen, dit kan jag gärna gå men sen då, inte betala tokmycket för folkhogschule. Jag behöver ett litet projekt, men jag vill inte få ett påprackat på mig, jag har ett på g själv. OCH vi får väl se hur det går men jag vill ändå inte göra något som de ”tycker eller bestämmer eller tror” skulle vara snällt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0