friskvård

news. i februari blir det spa för hela familjen i tre veckor. lugna puckar, sjukförsäkringskassan betalar. Jag får inte följa med. Men inte är det synd om mig för det, jag får åka hem till sverige istället. Det lutar dock åt att de båda döttrarna vägrar följa med, killen måste dock för han har så dålig hosta, han behöver luftombyte. (nu låter det som en supersnobbig familj, men det är det inte, det bara är så. man kan få åka på spa i tre-fyra veckor och sjukkassan betalar, klart man inte tackar nej.) Tjejerna vill åka till sverige. maja är skyst och säger:
"Du och jakob kan åka på spa så tar jag med mig tjejerna till sverige. De kan bo hos sina kusiner och hos oss med."
alla börjar skratta och det lutar åt att det faktiskt blir så. Åker alla på spa blir det tre veckor. Annars blir det en vecka. Bara bra grejer, jag tackar inte nej. spa för de andra, skidor för mig. ja just ja. jag fyller ju 20 då i krokarna med. alla är bjudna hem till mig på middag fram till småtimmarna, eller hur.

"Det där är ju friskvård, ja" sa min mamma idag på skype när jag berättade. Javisst är det det, men inte i sverige. i tyskland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0