Gårdagen

Julia kunde inte få låtarna för vi var i källaren och där fanns ingen dator. Jag spelade de för Leoni istället. Hon gillade svensk musik. Hon gillade mando diao, moneybrother, the hives, the ark och sugarplum fairy.
"VA, gillar du svensk musik?"
-LOOPTROOP. Dom är bättre än Mando Diao."
Där kommer Lucas och skrålar.
-"Jag var på dem när de spela här. Dom va skitbra"
^"Ja, jag var också där, åhh, det var så bra"

Leoni hade också sett Lootroop.

Och där står jag och känner mig förvirrad. Tyskar som gillar svensk musik, som var på Looptroop nä'r jag var tvungen att jobba.
"JA, ni gillar svensk musik. Ja, ja, ja!"

Fan vilka bra personer det var ´på den där festen igår. Det var riktigt trevligt. Jag spelar suburban kids with biblical names för Leoni.
"Echt cool"

alla sa "echt cool" allt möjligt var det, svensk musik, mitt jobb, vad jag gjorde. jag ´kände mit echt cool. Nej, men ärligt talat, det var kul att det var några som pratade med mig och var snälla. Jag har ju inte direkt träffat så många roliga tyskar men de här var roliga.
På köpet blev vi (jag och hannah, zwei schwedinen) inbjudna till Lucas födelsedag nästa lördag. Om han ville ha två svenskor alltså.
"Ja, ja" sa han och svamlade vidare.

Det var faktiskt jättekul och Cava'n var god. Jag spelade "It's been a bad day" för min egen skull och "the boxer" och tatu. På vägen hem lyssnade jag på "song for anna" och gjorde kvällens snyggaste dans i höstlöven. Det är massor med löv i många stora högar.

Es ist geil.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jaa, det gjorde jag! Fixade hennes album också, helt jättebra, tack för tipset! :) Zelmanis nya är.. Ja, underbar. Är ju bara tre nya låtar, och två nyinspelningar och sen är resten gamla låtar, men den är underbar. Som allt hon gör :)

2005-11-06 @ 13:29:43
URL: http://jowse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0