God natt, sov gott, inga dumma drömmar nu

"I can still se the wind in your golden hair. I close my eyes for a moment, I'm still there..."



Hallå, kan du komma tillbaka till verkligheten, lilla rara söta maja papya pyttipanna (sen jag kallade johanna "johanna pyttipanna" kallar de alla för namn + pyttipanna... jag försökte förklara att det är en maträtt som är jättebra att äta - om det är felix oxpytt..)
jag går ju runt här och dagdrömmer mig igenom dagarna tror jag minsann. Imorgon blir det hyfsat tidigt upp, ska ju hänga med och höra Dimitri Sjostakovitjs sjunde symfoni, mycket känd bit som skrevs runt 1940 under Lenin. Inte säga högt, bara visa genom musik. Sorgligt ska det vara. Jag ska gå på genrepet. Ska bli kul. Borde därför sova. Kanske vara uppe kvar i åtta, lagom seriöst..
jag har så många vänner med så ordentliga liv. KUL för er då, ja det är det faktiskt. Om ni nu vill ha cashen ni får av att jobba skift på fabrik, men alla gör inte det. Men många jobbar och är så duktiga så. 1, 2, 3, 4, 5 gör det. Minst. Fyra av dessa har denna kväll sagt god natt och jag måste sova, jag ska jobba imorgon. Ha en bra dag på jobbet imorgon säger jag till dem. Till mig själv säger jag: Ska du verkligen inte gå och lägga dig och lyssna på "på nära håll". Kom igen maja, den kan vi väl lyssna på igen. Den är sorligt bra. Suck.
Jaja, jag ska väl det.
Hålla hårt, inte få luft, vakna utan värme, krympa på nära håll,  allt omkring mig långsamt som du.

När du är borta har jag potential.
 God natt alla små söta rara liv ute i cypern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0