inget viktigt (?)

Hej, det är jag som är majken. Glöm att ni vet vem jag är. Jag är killen som går runt i basketshorts med tillhörande linne fast det regnar, jag är han som din mamma inte vågar se rakt i ögonen för att de är så svarta. Han som bilarna stannar för, det är jag, majken.

"If I leave you... (and I think I'm gonna leave you soon) ... and I don't think I'm gonna come back."

Men sluta då. Var inte rädda. Det är ju bara jag.
 
Nej. sluta nu. Jag skoja bara. I fredags när jag cyklade hem såg jag en liten kille som var ute i basketkläder sent på kvällen (typ sju) och det var första kvällen med minusgrader här. En bil hade stannat och pratade med honom:
"Varför spelar du basket på gatan när det är minusgrader ute?"
Ungefär så kanske de sa...


Jag brukar också möta uteliggaren ibland, mm, han med skägg. Vi har pratats vid två gånger. Han pratar så mycket så jag har inte alltid "tid" att se honom. Han har iaf fixat en cykel nu och "bor" inte långt ifrån mig.. Jag tänker hur kallt det måste vara att cykla runt hela natten med hans trasiga kläder, han skulle behöva tråd och nål. Han har alltid så många kartonger på sin cykel, det ser så vingligt ut. Håller han på att bygga ett hus?

I går stod en man på knä utanför kyrkan och höll fram sina händer. Han fick ganska mycket pengar. Fin kyrka, din stadsdel... Efter några timmar såg jag hans grimaser och hur ont han hade i knäna. Framåtlutad på knä och det var så kallt ute. Han stod kvar på trappan och ingen annan ville vara ute.


"Är det någon som vet en liten markplätt som är till salu där jag kan bygga en liten hydda till mig och min hund?" Skylten som mannen på haubstrasse har. Han vill ju bygga ett hus, han vill bo där med sin hund, men han får ingenstanns han kan hyra.

Är det läskigt eller bara sorgligt när det ligger en man och sover i en viadukt under Theoder Hyss brücke. Jag tänkte, tänk om det ligger nån där. Det gjorde det. Klockan var tio över sju på morgonen, han hade inte vaknat ännu.

Hej så länge, nu ska jag ut på stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0