Kvantfysik

Okej. Bloggnörd. Kommer mig aldrig för att mejla Berger. Tack för en trevlig kväll (torsdag), synd att jag och hannah inte kan komma på eran bal. (som de skulle ha i sitt eget hus. Vad var det för personer vi träffade egentligen?) Ja, jag vet inte vad det var för gäng men deras hall var ungefär 10 meter högt i tak och adressen var Schlossbacke 8 eller så. Det betyder att huset ligger precis bredvid slottet. Det är en rätt bra adress för att vara i den här stan. De var iaf väldigt trevliga och roliga och de ville gärna att vi skulle hänga med dem på fler grejer. Men nu är hanna i sverige och jag sitter här och funderar vad jag ska göra. Känns stelt och pinsamt att träffa dem själv men va fan jag måste väl vara lite modig. Så hej Mr Berger, tack för en trevlig kväll. Vinterbal, fasen vad hett, jag säger då bara det. En av dem kryssade för på hannas programm vad hon skulle gå på. Det var rätt skoj, inte rävjakt, men kammarmusikafton, ett partaj, ett kafferep, ett studiobesök på Max Planck institutet. Inte illa. Det tror jag hon kan impa på Larsa (som är fysik och matte lärare. Han har säkert inte varit där.) När hon börjar läsa det lite väl sega avsnittet i fysik B om xxxxfysik (nånting på k, vad fan heter det. Så pinsamt att jag alltid glömmer bort det.) hur som helst så kan hon pigga upp sig med att hon vet att hon var inbjuden till Max Plancks institut, och hans konstant är ju inte helt oväsentligt i sådana kretsar. Plancks konstant, lala : h = 6,62606891 × 10-34 Js



Kommentarer
Postat av: Fredrik

kvantfysik... oh det låter jobbigt

2005-11-15 @ 20:32:04
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: maja

ja visst låter det. men det är häftigt med. Max planck och andra gamla stofiler.

2005-11-15 @ 20:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0