LW

Lars Winnerbäck ska släppa ett dubbelalbum till våren. En samlingsplatta. Malin berättade det för mig. Jag undrar verkligen vilka låtar som kommer med. Konstigt. Jag tycker alla. Nej det gör jag inte, men det kommer kännas både konstigt och kul att se vilka låtar Lasse tycker passar. Kanske blir det ungefär som på Hultan, när han spelade live från sitt huvud. Tre dagar och bara olika låtar, förutom en, som han själv tyckte mycket om och som han gärna ville att vi skulle gilla också.

Fast jag undrar varför han och hovet ska ut och turnera – igen. Blir det tredje sommaren? Vill de göra tradition? De gör inte exklusivt då, men de kanske tycker att det verkligen är JÄTTEroligt att turnera. Eller så har Lasse och hovet fastnat i den låtsasvärlden som han pratar om på interjun på dvd’n från Linköping. Turneerna som låtsarvärld. Det är nog roligt.

Nu lyssnar jag på en låt som heter ”Fri sprit och taxi hem”. Det är lars winnerbäck det med. På sätt och vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0