Min söndagskväll

Ikväll har jag varit en bra barnvakt, det tycker jag. Vi har sjungit "ramlar", hårdrock, "inget stoppar oss nu", mando diao, suburban kids och lite astrid lindgren. Hu. Jag är halvt slut, för vi skulle dansa till. Jag tycker alltid att det är så kul att barnen vill lyssna på min musik, kommer och frågar om de får. Klart ni får, jättegärna, det tycker jag alltid är jättekul. Man ska dansa till också. Jag ska dansa och de ska göra likadant. Så innan tandborstningen denna kväll har vi tokdansat i en halvtimme till allt möjligt och på alla möjliga sätt. En trappa upp och de ålar sig på golvet.

"Tycker du att det är tråkigt att borsta tänderna?"
"Ja, det är ju bara fram och tillbaka hela tiden, bara samma sak..."
"Jaha, och varför dansar du inte samtidigt som du borstar tänderna?"
"Va? Vad ska jag dansa?"
"Okej, jag visar dig..."


Ungefär så gick det till när jag och en åttaårig tysk kille stog och rockade loss i badkaret med en tioårig tjej tittade mistänksamt på oss. Jag försökte introducera "My heart will go on" för dem, eftersom det är en av de låtar jag kan utantill.. Antningen så sjöng jag dåligt eller så gillade hon inte smäktande ballader, jag tänker iaf inte gissa. Det slutade med att vi (jag) sjöng "du ska inte tro att det blir sommar" i marschtakt med tre barn som marcherade runt i badrummet. Vi läste i den boken men de ville sluta en halvtimme innan de behövde sova.. Eh. Då hade vi kuddkrig och kittelkrig tiden som var kvar och bland det sista sexåringen sa till mig var:

"Du är lite kool iaf."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0