Minusgrader och hagel (dvs nästan snö)

Detta hände allldeles nyss:
Jag sitter framför brasan och försöker värma mina fötter och A kommer inte:
"Tyvärr måste jag spela cello nu, jag ska spela solo i kyrkan på söndag, osc bla bla."
"Det gör inget alls säger jag. Jag ska bara värma mina fötter och sen måste jag skicka ett mejl.."
"Har du kalla fötter?"
"Japp, det är minusgrader ute nu.."
"Är det?"
"Ja, och det är första natten va?"
"Ja, det stämmer nog."
(Sen går hon ut och kollar).

Och jag kan säga att det inte gjorde nått alls att jag suttit en stund framför en öppen brasa och värmt mina fötter till förstaklassig musik. En cello i ett stort rum gör ett otroligt bra ljud kan jag säga. Och A är relativt rar. Faktiskt ganska så. M ligger väl och sover. ("Han vill alltid vara hemma när han är ledig" A idag när vi pratade om de inte skulle gå på bio.)

Och förutom ryssen under stalin så ska jag få gå på Tristan och Isolde (fem timmar lång opera, känn på den ni.) Samt trollflöjten. Kommer bli så bra så, bara inte vara lika trött som senast på Figaro.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0