musictimetable

Oj vad mycket bra musik det finns. Oj, vad tjatig jag är. Idag gillar jag Mando Diao, Helloween och Jens Lekman. Tjusigt värre. På måndag ska jag på genrep för nån konsert. Gillar genrep, hela salen är tom men de måste spela skitbra. Det verkar vara en väldigt intressant kompositör, en man som levde i Sovjet under Stalin. Hela hans musik ska tydligen spela hans situation under kommunistisk diktatur, eller vad man ska säga. A sa att hon lyssnat på det mycket när hon var ung, och allt var en smula småsvart. Mellan 17-20 år var det och nu är det konstigt för henne att höra det, så mycket minnen och så sorglig musik. Det ska bli väldigt kul att få höra, flera timmars avkoppling, come on, give me, give me. Nån gång kommer jag nog ihåg vad han hette också, kompositören.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0