My dear.


"Vad wierd det skulle vara om man bara träffade en person så där, som man inte träffat på länge."
"Ja, tänk om man träffade ett gammalt ex i en bar i Brighton."
"Ja eller om du är på affärsresa till Hong Kong när du är trettio år och helt plötsligt träffar honom där. Han kanske är värsta flotta läkaren."
"Sluta, jag får äckespasmer."
"Äckelspasmer?"


Jag och Hanna gör upp en plan om hennes resa hit imorgon och snöade in på personer man inte pratat med (läs: jag inte pratat med) på länge. Varfördådå? Tänk om man träffar en sån person helt plötsligt? Som på en bar i Brighton, som jag trodde. Ja, då skulle det ju vara like mer naturligt tyckte jag. Det kanske inte låter speciellt naturligt, men det är mer naturligt än att jag skulle höra av mig nu. Men en bar i tex Brighton (jag vet inte ens exakt vart det ligger, desto bättre.) skulle kännas ganska naturligt, då skulle vi kanske prata med varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0