Ny musik

Utfyllnaden på den sista dvd-skivan med OC, gissa vad det var. Tack så otroligt mycket kära storebror. The cardigans senaste skiva samt två skivor av Thåström och tre av Tiger Lou. Jätteroligt, speciellt med cardigans. Var ju rättså inne på ”I need some fine wine, and you, you need to be nicer” när den kom ut på radio. Det är helt enkelt en sån himla bra titel. Nu har jag hela skivan och jag tycker det är skönt att de har gått ifrån stuket från förra för det är jag lite trött på. Jag tycker att ”Long gone before daylight” var jättebra men jag har spelat den, och spelat den och spelat den. Jag har gett bort den till personer jag tyckt om och även den har jag fått från Kalle. I mars 2003. Skönt med ett rockigare stuk på låtarna, skönt att de gjorde den förra skivan.
”Please mama, help me.”
Så mycket som jag lyssnat på cardigans skulle det vara kul att se dem. På riktigt. Kommer de till hultan kanske. Det var så många bra band på hultan. Vill bo på hotell. Inte bli lerig och lortig. Fast malin sa att det kanske är jobbigt att bo på hotell för då lär man märka mycket mer hur äckligt allt och alla luktar när man själv är ren. Det är nog sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0