polska hantverkare

förlåt kära au pair guden att jag inte pallar att uppföra mig med den polske hantverkaren de har här i huset. Jag håller på att spy på honom.
"Maja, darf ich essen?"
Ja, det är klart att du får äta. tror du jag tänker hindra dig eller, ser det ut som det, va va, tror du jag bryr mig om du äter eller inte. Så klart säger jag inte så.
"Ja, naturlisch." (eller hur man stavar..)

men va fan. kom på det nu. maja måste dammsuga. måste också plocka undan efter en man som inte ens är kapabel att plocka undan sin disk efter sig. Ursäkta så djävla mycket då att jag inte förstår det. Jag kan inte acceptera det. Jag kommer aldrig pyssla om en sådan, så som det är meningen, så som han är uppfostrad. Dessutom frågar han hela tiden om min dator är trasig, om den är hel nu eller om jag ska spela på den. Ja, jag lär mig massor, ja det är intressant, och ja, jag blir irriterad under tiden.

tack au pair guden att det inte är så här i sverige. i alla fall inte i min värld, och där tänker jag fortsätta leva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0