samlat svammel

Hmm. kanske inte jättesmart att gå på tysk slam poetry ändå. Jag fattade nämligen inte så mycket men en del och det var ganska kul.

Nått om kärlek och en salamander som går igenom alla eldar så skit samma då.
Nått om nån som varit i Berlin och träffat en au pair från skandinavien, som var gesoffen, men det var ju va de tyckte om alla från skandinavien. Att vi dricker för mycket alltså.
Nått om nån som ville vara ledig på måndag. (han vann)
Nått om nån som tyckte det var bra att man inte alltid hade alla kopparna i skåpet för ibland behövdes det plats för annat. (jag håller helt med.)

Alex var jag på i fem sek. Jag var inte med i matchen. Inte alls. Den svenska tjejen jag träffade idag var dock jättetrevlig. Hon ska åka hem för alltid på måndag. För att inte göra fler sådana missar har jag nu lusläst resedagboken.se efter folk som bor här i närheten och så. Två brudar i Stuttgart hittade jag. Anna som jag träffade idag är den som bott närmast - och ja, det var jätteskönt att träffa en annan au pair och prata, jämföra, och tycka lika om hur svårt det är att bo i samma hus som man jobbar i. Det var nice, men som sagt, hon åker hem för gott på måndag.

Hon berättade också att det fanns en kille som var au pair i stuttgart. Han ska också åka hem till jul och vara färdig då. Synd för jag hade så himla gärna velat ha en killkompis. Men ja, vad säger att vi hade blivit kompisar men ändå. Tyska killar är cp. Alla. Tyvärr, men det är sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0