Sauberflöte

yes. äntligen en riktigt bra opera. Var och såg trollflöjten igår, och det var äntligen ett genomtänkt koncept. Alltså inte gamla grejer blandat med moderna former och skärningar på väggarna eller stora blaffiga neongröna blommor. Det enda som bröt igår var ett litet tåg som kom över scenen med djur. Mycket cirkus var det. Min första opera på tyska var det. I första logén satt jag. Då sitter man nästan över scenen. Det kändes vip. Arbetsförmåner mummel mummel, haha det stod till och med att man ombads vara snyggt klädd eftersom första logén sågs av hela publiken. Jag var helsvart med svarta höga stövlar, byxor tight som så och svart lamullströja . Mycket sofistikerat måste jag säga och till detta bars hellång svart kappa som hängdes av men kvar blev en vit virkat sjal och lilla bleka jag (som börjar käna sig ganska lång pga av alla korta människor jag umgås med. Mera sånt!)



Think I broke a wing of a little songbord, think she never gonna fly on the top of the world

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0