sing song

En sista låt och sen ska även jag sova. Varför somnar jag alltid sist. Varför glömmer jag bort hur många som sitter sömnlösa när jag skriver en sådan kommentar. Därför att jag inte vet. Hur ska jag kunna veta det. Jag känner mig sist för jag är sist här i huset. Tyskar somnar vid halv tio och stiger upp fem. Varsågod en ny fördom serverad. Den är absolut inte sann. Jag vet inte om de har somnat i det här huset, men de gör det före mig och går upp före mig. Rättvist. Jag ska gå upp tidigt imorgon med. Åtta? Jobba, simma, cykla, äta yogurt. Lunch. En apelsin.

Inget mer om det. Det blir blanka golv. Fast den är redan slut. Det blir blåa ögon, för alls våran nostalgis skull.

God natt. Sov gott. Jag undrar när? Har du fått andra himlar nu, eller säg, är det bara jag som saknar allt det där?
Det händer något nytt imorgon. Hej då. Kram.

En konstig dröm, så ensam och så rädd,
vad har jag gjort för att förtjäna allt det här efter allt det där.
Och allt jag ser är kortet på min vägg, vad har jag gjort?
De säger att det ska bli bra men när, jag undrar när?
[Gitarr solo - slut.]
Månader går fort, ja de går alldeles för fort ibland.
...
Jag ville se mer.
Så nu står jag här.
Jag ville se mer, jag ville se.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0