snö snö snö

haha, fan vad kallt det var men jag tänker inte klaga en sekund för det har snöat hela kvällen här. Tuff som jag är skulle jag göra årets första snöboll men var dock utan lämpligt offer i min närhet så kastade jag på mig själv. Och missade.
Jag kunde inte ens kasta en snöboll på mig själv, se vad snäll jag är.


Och när jag kommer hem till sverige så kommer det också finnas snö, minsann. Jag ska nämligen åka skidor och pulka och ramla massor. För fy vad det är roligt att ramla i snö. Off Pist, ja halva nöjet är ju att ramla och ha massa underbar vit pudersnö runtomkring. Poängen är dock att man ska lyckas åka fram mellan träden utan att vara orolig att tex sin storebror har brytit benet. Jag tänker på när jag och lasse åkte off pist i björnrike och kom ifrån varandra samtidigt som vi var ruskigt långt ifrån pisten. Jag åkte och var orolig och rummeltumlade fram, och kom till slut fram till en bäck. Bra, för bredvid den kunde jag åka ner tillbaka till liftarna. När jag kom fram en halvtimme efter att vi kommit ifrån varandra stod han där och väntande. På mig som varit borta uppe i skogen och ramlat runt i snön. Och nu åker han skider i vancouver. kokokokoavundsjuk är jag.

Kommentarer
Postat av: lasse

hihi, kokokokoavundsjuk alltså, men jag kommer ihåg det där åket, det var lite läskigt. Men jag kanske kan mildra din avudsjuka med att säga att jag idag har tackat nej till att åka till Whistler över dagen. Så jag åker inte bara skidor, jag sköter lite på skolan också, jag ska gå till min prof och prata lite strax.

Kramar
ps jag sköter lite på mig själv också...

2005-11-24 @ 23:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0